میکرو ربات کاغذی


micro-paper-robot

این ربات به نظر یک کاغذ ساده است، اما چیزی بیش از یک کاغذ است. با اعمال کمی حرارت، این کاغذ درحالی که انرژی خود را از یک میدان مغناطیسی دریافت می‌ کند به یک میکروربات تبدیل شده و به اطراف حرکت می‌کند. پس از اتمام ماموریت، این میکروربات اوریگامی از بین خواهد رفت.

این میکرو ربات کاغذی از یک لایه‌ی نازک از PVC ساخته شده که توسط لایه‌هایی از پلی‌استایرن و یا کاغذ پوشانده شده است. هنگامی که به آن حرارت‌ دهیم، خود به خود در حدود یک دقیقه به صورت اریگامی تا می شود و به شکل پیچیده‌ای درمی‌آید و شروع به حرکت به سمت جلو و عقب می کند.

این میکرو ربات توسط دو سری آهنربا کار می‌کند، یک آهنربای نئودیمیم کوچک که در این ربات کار گذاشته شده است به عنوان قلب این ربات عمل میکند و چهار حلقه الکترومغناطیس دیگر که زیر سطح ربات قرار گرفته با جذب و دفع آهنربای تعبیه شده روی سطحربات و نوساناتی در فرکانس حدود 15 هرتز باعث حرکت این میکروربات می‌شود. شیوه‌ی حرکت در این میکرو ربات کاغذی کاملاپیشرفته نیست و هنوز جای کار دارد.

micro-paper-robot(1)

از نکات جالب توجه این است که این ربات، از ماده‌ای درست شده که بعد از انجام ماموریتش می‌تواند خودش را از بین ببرد. یعنی اگر در شیشه‌ای استون بیفتد، تمامی اجزای آن در آن حل شده و از بین می‌رود و فقط آهنرباهای آن باقی می‌مانند، و دیگر نکته این که این میکرو ربات میتواند روی آب شناور بماند، البته سازندگان این ربات اظهار داشته اند که در صورت عدم نیاز به ماموریت های آبی، این ربات را میتوان از موادی ساخت که در آب حل شود.

چالش بزرگ پیش روی این محققان قرار دادن تمام محرک های مغناطیسی در این میکرو ربات است.ممکن است روزی برسد که شما بتوانید این ربات های کوچک را با خود همراه داشته باشید و از آنها برای موارد مختلفی استفاده کنید.خدارو چه دیدین!