جاذبه های گردشگری یونان

یونان با دارا بودن فرهنگ و تمدن مدیترانه‌ای و مناظر و تفرجگاه‌های متنوع، از سال‌ها پیش به یکی از هدف‌های توریستی مردم از سراسر جهان تبدیل شده و حتی با قسمت‌های دیگر مدیترانه مثل ایتالیا و اسپانیا برابری می‌کند.

 نو شدن سال بهانه‌ای برای جذب توریست به یونان است. فستیوال‌های خرید و تفریح در این زمان رونق زیادی دارد.

زمان شروع کار کارناوال‌های یونانی از اسفند ماه تا فروردین است. عید پاک و کارناوال یونانی (Hellenic) بزرگترین کارناوال‌های سنتی یونانی را در بر می‌گیرند از برنامه این کارناوال‌ها اجرای اپراها و موسیقی‌های محلی در محل تئاتر‌های باستانی آتن و اطراف آن است که دوستداران ادبیات و هنر یونان باستان را از نقاط مختلف جهان به خود جلب می‌کند.

طبیعت یونان کاملاً گوناگون است. بر خلاف تصور همگان یونان تنها دارای سواحل و جزیره‌های مدیترانه‌ای نیست و جنگل‌ها و پارک‌ها و حتی کوهستان‌های سرسبز یونان این گوناگونی را بوجود آورده‌اند.

 

 

باغ وحش‌های دریای در اطراف جزیره‌های آلونیسوس و زاکینتوس دارای گونه‌های زیستی مدیترانه‌ای مانند لاک پشت کله سبز هستند. ورزش‌هایی مثل قایقرانی و موتورسواری در تپه‌ها که با طبیعت سروکار دارند در یونان و در میان توریست‌ها طرفداران زیادی دارند. جزیره‌های کرت (Crete) و تیرا (Thira) در جنوب یونان واقع هستند.

 

یونان از نظر فرهنگ و هنر از غنی‌ترین و باستانی‌ترین مناطق مدیترانه و حتی جهان است.

آکروپولیس (Acropolis) که شناخته شده ترین بنای تاریخی یونان باستان است در مرکز شهر آتن واقع است. موزه باستان شناسی آتن نیز یکی از کلکسیون‌های بی همتای تاریخی است.

دلفی(Delphi) نیز یکی دیگر از بناهای تاریخی یونان است که معابد و عبادتگاه‌های یونانی‌های باستان را در بر دارد و از طرف یونسکو به عنوان یکی از میراث فرهنگی بشر شناخته شده است.

کنوسوس(Knossos) در جزیره کرت نیز از دیگر بناهای باستانی یونان است که دارای نقاشی‌های روی دیوار زیبا و موزه‌های مختلف است.

آتن یا شهر تاج بنفش، پایتخت و بزرگترین شهر یونان است و از بسیاری جهات محل تولد یونان کلاسیک و تمدن غربی میباشد.

 

آتن کلاسیک که یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان میباشد تاریخچه ای ۳۴۰۰ ساله دارد و مرکزی برای هنر، آموزش و فلسفه محسوب میشده است. آتن مدرن، امروزه مرکز اقتصادی، مالی، صنعتی، سیاسی و فرهنگی یونان است و بعنوان یکی از شهرهای آلفای جهان شناخته شده است. میراث غنی این شهر هنوز هم در سراسر آن قابل رویت است و معماری های رومی و بیزانسی در آن بوفور یافت میشود.

آب و هوای آتن نیمه گرمسیری مدیترانه ایست و با سایت های باستانی، موزه ها و گالری های خود یکی از محبوب ترین مقصدهای توریستی جهان به شمار میرود.