جاذبه های گردشگری فرانسه

 

فرانسه کشوری ست که بخش اصلی آن در اروپای غربی است و چند جزیره و ناحیه دردیگر قاره ها دارد . مساحت فرانسه 843/674 کیلومتر و جمعیت آن بالغ بر 63587700 نفر می باشد. پاریس بعنوان پایتخت و بزرگترین شهر فرانسه شناخته شده است. واحد پول این کشور یورو است. فرانسه از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست و در شورای امنیت سازمان ملل دارای حق وتو است . شهرهای اصلی پاریس عبارتند از : مارسی ، مونپلیه ، استراسبورگ ، تولوز ، گرونوبل . ساحل های مرزی فرانسه را به 4 دریا متصل می کنند : دریای شمال ، مانش ، اطلس ، مدیترانه . فرانسه از آب و هوایی معتدل و 4 فصل برخوردار است. فرانسه با 70 میلیون توریست اولین کشور توریستی جهان قبل از اسپانیا ، آمریکا ، ایتالیا و استرالیا ست.

 

برخی از آثار مهم فرهنگی و تاریخی  و گردشگری این کشور:

 

1- قصر ورسای: قصر ورسای در پاریس مکانی است که زیباییش چشم بیننده را خیره می کند. 
باغ این قصر در جهان بی نظیر است. استخرهایش، 500 سال پیش به روش های جکوزی امروزه ساخته شده. این ساختمان دارای معماری بسیار جالبی ست. یکی از مسائلی که این قصر را از سایر قصرهای آن دوره متمایز می کند این است که به صورت آپارتمانی ساخته شده ، در واقع آپارتمان 4 طبقه ای که دارای اتاق های مجلل و بزرگ است. علاوه بر تزئین زیبای ساختمان باغ آن نیز با فواره های بلند و رقص نور و آب توجه همه بازدید کنند گان را به خود جلب می کند. در محوطه خارج از قصر ساختمان هایی دیده می شود که کلیسای سلطنتی بوده است که روی دیوارها یش نقاشی هایی به سبک گوتیک است.

 

2- موزه لوور: این موزه محل نگهداری نزدیک به 6000 تابلوی نقاشی اروپایی ست . وجود 1478تابلوی نقاشی از استادان بزرگ آن را به یکی از ثروتمند ترین مجموعه های آن زمان اروپا تبدیل کرده است.

 

3- خیابان شانزلیزه: این خیابان به خاطر سینماها ، کافه ها ، فروشگاه های ویژه و لوکسش یکی از شناخته شده ترین خیابانهای جهان بشمار میرود و معنی آن “دشت الیزه” است ( الیزه یعنی خجسته ) . این بلوار بطول 1910 متر در شمال غربی پاریس قرار گرفته. ” طاق نصرت ” معروف پاریس در انتهای شانزلیزه واقع شده. شانزلیزه بخشی از محور تاریخی پاریس به شمار می رود.
 
 
4- مرکز ژرژ پمپیدو: نام مؤسسه هنری و فرهنگی شامل یک کتابخانه عمومی بزرگ و موزه ملی مدرن است . ویژگی ظاهری این مرکز ، معماری بی همتا و جنجال برانگیز ساختمان آن است . در این طرح تمامی لوله کشی ها و کانال های تهویه هوا و سیم کشی برق در بیرون ساختمان و در معرض دید قرار دارد . حتی تیرها و ستون های سازه ساختمان نیز همگی دیده میشوند.
 
 
5- برج ایفل: نام این برج از نام طراح آن کوستا و ایفل گرفته شده . برای ساخت این بنا کارگران 18038 تکه آهن را با 5/2 میلیون پیچ به هم متصل کردند . بلندی این برج 300 متر و وزن تقریبی آن 7000 تن می باشد. تا بالاترین نقطه برج 1665 پله وجود دارد که البته پله های طبقه دوم به بالاترین نقطه برج به روی بازدید کنندگان بسته است . ساختار این سازه بشکلی ست که باز و بدون طبقه های میانی می باشد . یک سمت آن رودخانه سن و سمت دیگر آن ،
البته کمی دورتر 2 بنای کم و بیش گنبدی شکل و زرین رنگ دیده می شود این ولید نام دارد و گور ناپلئون آنجاست.